Je faktem, že jedna firma nezvládne veškeré své činnosti sama. Často se musí obrátit na externí specializovanou firmu, aby jí s danou věcí pomohla. To se týká i optimalizace internetových stránek firmy pro vyhledávače, známější pod anglickou zkratkou SEO.
Je to především proto, že tato metoda je poměrně náročná jak na lidskou práci, tak na jiné zdroje. Je totiž potřeba například provést analýzu klíčových slov, tedy slov vztahujících se k danému oboru či tématu, která jsou nejčastěji vyhledávána. Dále je nutno napsat za krátkou dobu poměrně velké množství podpůrných článků, které mají vyhledávač přesvědčit, že daný web je skutečně relevantní a odkaz na něj by měl být v seznamu výsledků na jednom z prvních míst.
Zde jasně vidíme, kolik je na danou práci potřeba lidí. A prakticky žádná firma si nemůže dovolit takové množství pro tuto práci uvolnit. Navíc je zde i otázka kvality – většina zaměstnanců by nevěděla, co přesně mají dělat. Výsledek by pak rozhodně nebyl ideální a výsledný efekt by tedy byl menší.
Toto vše jsou důvody, proč si najmout externí firmu. Ale jak vybrat tu správnou, když jich je na trhu tolik? Jistě, můžeme vybírat podle ceny, ale to není kritérium, kterému bychom měli přikládat největší váhu, i když je bezesporu důležité. Nejprve je totiž dobré zjistit si na firmy poskytující SEO reference od bývalých i současných zákazníků. Kde je ale najít?
Webová stránka dané firmy není tím nejlepším řešením. Jistě, často tam nějaká hodnocení najdeme, avšak musíme si uvědomit, že uveřejňovat zde negativní komentáře by bylo kontraproduktivní. Proto zde budou jen ty nejlepší.
Ideální jsou v tomto případě nezávislé webové stránky, které se zabývají hodnocením různých firem. Zde si můžete jednoduše najít její hodnocení a komentáře od zákazníků. I zde se však vyplatí dávat pozor, neboť firmy někdy platí lidem, aby na tyto weby psali pochvalné komentáře. I přesto je to však podstatně směrodatnější způsob, než jiný. Zatím totiž lepší nemáme.